VÄLKOMMEN TILL MIN BLOG
Här kommer jag att skriva ner några tankar som jag står för själv. Det kan vara med anledning av något som just hänt eller något som jag gått och funderat på en längre tid.
Du kan läsa mer om mig på min hemsida om du klickar här. KLICK.

Wednesday, January 12, 2011

Kommunikationernas konst

Idag är dom s k VTI-dagarna med transportforum i Linköping. Då samlas nästan hela Svenska transportbranschen i Linköping och siar om framtiden. Ny forskning och nya idéer ventileras.
Och själva infrastrukturministern kommer för att berätta om vad regeringen ska göra i framtiden. En lämplig tid att studera verkligheten ute i landet för en Stockholmsbaserad moderat infrastrukturminister.

Ministern fick själv uppleva hur det är att drabbas av inställda tåg. Hon kom en timma för sent till invigningen eftersom hennes tåg från Stockholm var inställt. För oss vanliga dödliga innebär detta oändliga väntetider på Stockholms Central, men inte för henne. Säpo ordnade snabbt en bil som kunde skjutsa henne till Linköping. Men pga vägtrafikproblem men halka och olyckor blev hon ändå en hel timme försenad.

Vi vanliga medborgare kan inte förvänta oss att säpo står redo med bil, så vi får väl vackert vänta.

Nu hoppas jag att hon tar med sin erfarenhet till Borg och Reinfeldt, så också dom får veta hur det är på landsorten utanför huvudkommunen. Kanske kan det få dem på lite bättre tankar. Det är ju närmast stötande när dom som själva kan transportera sig med privatchaufför i bil eller flyg på skattebetalarnas bekostnad, samtidigt säger nej till erforderliga pengar för investeringar i framtidens kommunikationsleder. Att investera i infrastruktur för Sveriges framtida utveckling måste väl ändå vara viktigare än fler stora jobbskatteavdrag. Det är dags att säga till på skarpen
tycker
Gösta Gustavsson

No comments: