VÄLKOMMEN TILL MIN BLOG
Här kommer jag att skriva ner några tankar som jag står för själv. Det kan vara med anledning av något som just hänt eller något som jag gått och funderat på en längre tid.
Du kan läsa mer om mig på min hemsida om du klickar här. KLICK.

Monday, November 29, 2010

Nytt kommunfullmäktige i morgon i Linköping

Linköpings nya kommunfullmäktige sammanträder för första gången i morgon. Många ärenden som ska behandlas, så det blir ett tufft möte som startar kl 9.00 och pågår till minst kl 21.00.
Massor av val ska förrättas till styrelser och nämnder, nya kommunalråd, och revisorer etc.
Budgeten ska gås igenom och fastställas för kommunen för de kommande 2 åren.
Och så är det ett 10-tal andra ärenden som vi ska hinna avhandla. Det blir en riktig rivstart, inte minst för de drygt 25 helt nya ledamöterna.
Själv ska jag som ålderspresident (Dvs den som suttit längs i fullmäktige) starta upp sammanträdet, hälsa alla välkomna och se till att vi väljer ordförande och viceordförande i fullmäktige för tiden fram till sista oktober 2014.
Trots att jag suttit 28 år i fullmäktige känns det spännande och lite högtidligt att få förtroendet att representera ca 1000 linköpingsbor
tycker
Gösta Gustavsson

1 comment:

Anonymous said...

I every time spent my half an hour to read this web site's posts all the time along with a cup of coffee.

Have a look at my blog post ... übersetzung deutsch englisch kostenlos ()