VÄLKOMMEN TILL MIN BLOG
Här kommer jag att skriva ner några tankar som jag står för själv. Det kan vara med anledning av något som just hänt eller något som jag gått och funderat på en längre tid.
Du kan läsa mer om mig på min hemsida om du klickar här. KLICK.

Thursday, November 04, 2010

Kungens privatliv

Så har då några personer lyckats skapa jätteintresse för en bok som dom skrivit. Skandaler och kändisars privatliv tycks vara det viktigaste för journalister i dagens Sverige. Att det handlar om händelser av privat karaktär som ska ha inträffat för många tiotal år sedan tycks inte spela någon roll. Kvällspressen, men också morgontidningar, TV och radio hakar på och tycks tro att detta är viktiga händelser som allmänheten bara måste få del av.
Kan man inte bara lägga av med dessa dumheter. Jag bryr mig inte om vad kungen, stadministern, partiledaren eller olika TV-kändisar gjorde i sin ungdom och på sin fritid. Kan man inte låta också dessa människor få ha ett privatliv i fred.
Jag vill ha nyheter som är viktiga och betyder något för mig , för framtiden och som faktiskt är av stort allmänintresse.
Tänker en uttråkad
Gösta Gustavsson

1 comment:

Anonymous said...

Inte bara kungen har varit otrogen?