VÄLKOMMEN TILL MIN BLOG
Här kommer jag att skriva ner några tankar som jag står för själv. Det kan vara med anledning av något som just hänt eller något som jag gått och funderat på en längre tid.
Du kan läsa mer om mig på min hemsida om du klickar här. KLICK.

Sunday, November 07, 2010

Fotboll

Vilken spännande fotbollsdag.
Grattis till min gamla hemstad Malmö som tog årets guld. Det känns verkligen att Malmö är på gång inom många områden. Utvecklingen i Malmö, ja i hela Skåne visar på att utvecklingen vänt. Nu är det inte bara Stockholmsområdet som gäller. Nu luckras nationsgränserna upp och södra Sverige är mer kopplad till Europa och är inte längre beroende av vad som händer norr ut. Nej nu är det centrala Europa som ger draghjälpen och utvecklingspotentialen i Malmöområdet.
Ur Östgötaperspektiv känns dagen tung. Åtvidaberg som kämpat så tappert hela hösten snubblar på mållinjen och åker ur allsvenskan. Norrköping har ju redan klarat sig upp så vi har ju ändå ett klassiskt Allsvensk lag i Östergötland.
Men tänk om vi hade haft 2 fotbollslag i herrarnas högsta serie. Det hade varit kul
tycker
Gösta Gustavsson

No comments: